Köpvillkor

Allmänna köpvillkor

Inledning
Dessa allmänna köpvillkor gäller för köp hos Konfektions AB Fröja, org nr: 556337-5905, via webbplatsen frojashop.se.

Beställning
Endast produkter som finns på lager kan beställas från vår webbplats. Om du önskar boka en restnoterad produkt ber vi dig ta kontakt med oss, En order som lagts på webbplatsen är bindande. Du får en bekräftelse av din order i form av en orderkopia av beställningen. Om bekräftelsen skulle avvika från din beställning måste du så snart som möjligt ta kontakt.

Betalning
Vi accepterar köp som genomförs med Visa och Mastercard (via Paypal), alternativt genom direktbetalning via internetbank.

Leverans och ej utlösta paket
Leverans sker till adresser inom Sverige. Vi lämnar normalt varorna till PostNord AB inom 1-3 vardagar från att beställningen genomförts. Därefter har PostNord AB en beräknad leveranstid om 1-3 dagar. Fraktkostnaden är fast och uppgår till 70 kr per beställning.

Ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för varor med bruten plombering som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, t.ex. underkläder och badkläder.

Returvillkor
Om du ångrar ditt köp (innan förpackningen öppnats) måste du sända tillbaka varan till oss, vår postadress finner du i slutet av dessa allmänna köpvillkor. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet.

Återbetalning
Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader.

Vi kan dock vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Vi kommer att återbetala pengarna till det kort/bankkonto från vilket betalningen drogs vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något. Har du några frågor – kontakta oss.

Reklamation
Om det finns ett fel i varan eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt reklamera ditt köp. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i allvarliga fall, rätt att häva köpet.

Om du anser att det finns ett fel i en vara ska du lämna oss meddelande där du beskriver felet. I meddelandet måste vi även få information om referens nr och orderdatum. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Vid giltig reklamation står vi för alla dina kostnader, t ex returfrakt, i anledning av reklamationen. Bifoga en kopia på kvittot för returfrakt eller dina andra kostnader i ditt brev eller e-postmeddelande för en så snabb hantering som möjligt.

Tvister
Vid tvist har du självklart möjlighet till att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden – ARN. Vi följer alltid ARNs rekommendationer.

Personuppgifter
Dina personuppgifter behandlas av oss för att säkra och upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsföringsaktiviteter. Uppgifter som krävs för marknadsföring och utförandet av beställningen sparas. Alla åtgärder för behandlingen av dina personuppgifter (t.ex. insamling, behandling och överföring) genomförs i enlighet med gällande lag.

Konfektions AB Fröja är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Som kund har du rätt att, en gång per år, erhålla uppgift om vilka personuppgifter som behandlas om dig samt hur dessa personuppgifter används.

Om du inte vill att dina uppgifter används för direktmarknadsföring eller om du vill rätta uppgifterna, ber vi dig kontakta oss.

Dela denna sida:Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn